Blogia
EL SEIS DOBLE - DIARIO DIGITAL DE ALZIRA

Correos de los usuarios

CORREOS DE NUESTROS USUARIOS. EN BUSCA DE UNA IMAGEN DE LA VIRGEN DEL PERPETUO SOCORRO

CORREOS DE NUESTROS USUARIOS. EN BUSCA DE UNA IMAGEN DE LA VIRGEN DEL PERPETUO SOCORRO

“En Alzira hay devoción por esta Virgen y alguien puede tener lo que busco”

 

Distinguido DIARIO DIGITAL DE ALZIRA EL SEIS DOBLE:

Somos una familia procedente de Fernán-Núñez, Córdoba, y recurro a ustedes  en suplica de un favor que creo le será fácil dispensarme: el preguntarle e informarme sobre  una lámina  litográfica tipo cromo de la imagen de Ntra. Sra. Virgen del Perpetuo Socorro, que tuvo  mi madre, el cual fue un regalo de mi abuela que perteneció a la Acción Católica.

Y recurro a ustedes porque he leído en su diario una noticia publicada el pasado 30 de noviembre de 2007 que se titulaba 'EL AYUNTAMIENTO DE ALZIRA CONMEMORA EL 90 ANIVERSARIO DE LA CORONACIÓN DE LA VIRGEN DEL PERPETUO SOCORRO CON UNA EXPOSICIÓN'; lo que me da a entender que en su ciudad hay devoción por esta Virgen y alguien puede tener lo que busco.

Tengo una foto que les adjunto a este escrito y que se la hice antes de su perdida. Le servirá de referencia a ustedes y les rogaría muy humildemente tuvieran la bondad de investigar su paradero y, a ser posible, conseguírmela, pues es una gran perdida que hemos sufrido, y creo en vuestra amabilidad, y borrar la tristeza de no tenerla delante de mi, como siempre para venerarla, pues le tengo mucha fe y parece que la estoy viendo en mi memoria. Por ello, la quisiera igual, tiene el manto en tono verde pavo real, túnica roja púrpura y es de cara muy bella, no tiene la mirada lánguida de parpado caído, tiene unos ojos limpios con nobleza y parece que te mira y desea hablar con el que la observa, no tiene nada de rostro bizantino, el aura del Niño Jesús tiene la Cruz de Malta, así como en el cuello de Ntra. Sra. del Perpetuo Socorro, el filo del manto verde lleva un adorno de cenefa dorada en forma de cadena de doble hélice, como la del ADN, y por el lateral izquierdo de su cara se vislumbra su cabello castaño, como una trenza. Eso si, la imagen cumple con el fondo en dorado, los dobleces del manto o ropas van con trazos dorados, así como el fondo de la imagen me sugiere que puede ser originaria de Alemania o Italia. Tiene, como ve, mucha perspectiva, y se acerca más a una fotografía que a una pintura. Me han comentado que pueda tratarse de una litografía de tipo cromo, estilo alemán o italiano, de finales del  siglo XIX.

En espera de que puedan hacerme este favor que les  pido y que le agradeceré eternamente, pido a Ntra. Sra. La Virgen del Perpetuo Socorro  les colme de sus gracias y les bendiga. Me encomiendo siempre a las oraciones de Ntra. Sra. y tengo la esperanza de volverla a tener, en mi alcoba.

Miguel Ariza

 

 

Si alguien tiene alguna pista sobre esta petición, comunicarla a nuestro correo electrónico elseisdoble@gmail.com y la haremos llegar al solicitante.

 

NOS ESCRIBE UN ALZIREÑO DESDE MÉXICO

NOS ESCRIBE UN ALZIREÑO DESDE MÉXICO

“La meua volguda Alzira és ‘algo’ que no te preu”

Estimados paisanos, hace tiempo que les sigo, con variaciones, a veces por las buenas recepciones en mi computador, otras no tanto. Pero deseo felicitarlos. Para mí, leer sobretodo en el remanso dominical,  noticias de la meua volguda Alzira, és  “algo” que no te preu. Tinc molta  alegría de vore com prospera eixe tros de ma vida, collons! y perdoneume la expresió.

Seguix en molta regularitat lo que escriu el meu amic Rovira. El bon amic que sempre em fica postals de aquells temps que ya no tornaran, de les nostres pasechaes per el carrers y carrerons de la meu ciutat. Yo estudie en la escuela nº 8 (dirigida por el gran profesor, mestre mes que profe, don José Bosch (estaba situada en el primer piso del cantó del Hort de Torremocha y carrer Colón; yo vivía en front. Despues fui a los padres escolapios hasta que se los llevaron a  Algemesí, De ahí, a la Academia Júcar. Después me fui a América, concretamente a México, donde

me eduqué y trabajé junto a un preclaro hombre de Alzira: José Bolea Gorgonio.

Ahora, algunas preguntas. A veces he enviado algunos  comentarios que no he visto reflejados; a lo mejor son muy malos, no sé. Concretamente, en una ocasión, lancé un SOS para que me dieran la dirección de la UD Alzira. Yo solía anar cuant era chove a vorelos chuar, cuant el camp era, aixó, un camp, y maderetes marcaben el palcos. La intención era comprarme una camiseta del UD, per a la meua neta. Nunca recibí respuesta.

La otra, es que me indiquen cuando el blog en donde está incluido El Seis Doble no lo puedo abrir, cómo puedo hacerlo?

Y la tercera es ver si podría conocerlos en mi próximo viaje. Para mí va a ser muy lindo, porque voy con toda mi familia, Queremos realizarlo estas navidades. Será una reunión de los Mascarells de Carlet; mi hermano residió allí y dejo una buena familia Yo, desde México, siempre he sentido esa nostalgia del que en Alzira (antes la escribía con "c") sa criat chunt al Pare San Bernat y les Chermanetes, sense olvidar a la Mare de Deu del LLuch.

Mis hijos, ambos, conocen y han pasado largas temporadas en Alzira. No he podido convocar a primos, con los que he perdido todo contacto. Queremos algo que aquí en México  es mucha costumbre: juntarse las familias para reconocernos.  He pensado también si ustedes podrían poner algún anuncio de dicha reunión en vuestro periódico; y si sus relaciones  e influencia pudieran hacer que nos reuniéramos con la alcaldesa de Alzira.

A lo mejor, esta carta resulta larga y pesada, pero está pensada per un bon alzireny de soca que viu en México. Gracies per tot y ¡avant!. Ah, perdoneume el valenciá, el parle be, con acento de mariachi, com me digue algú de la Falla Pintor Andreu, pero escriurelo me resulta difícil; en els meus temps no se estilaba. Vale y gracies.

Eduardo Mascarell

NOTA DEL ADMINISTRADOR DE EL SEIS DOBLE

Amigo Eduardo, nos complace mucho tu carta (permíteme el tuteo). Ya han sido varios alzireños los que, como tú, están residiendo en otras partes de España y del mundo y tienen en nuestro diario digital una forma de contacto con su ciudad.

Respecto a tus preguntas, comentarte que los comentarios funcionan perfectamente, son ya prácticamente mil los usuarios que han utilizado este servicio para poderse expresar y opinar. Seguramente, no realices bien el proceso. Cuando escribas un comentario, “pincha” en “Publicar” y, automáticamente, se abrirá una ventana que te formula una pregunta: “cuanto suman 2 y 2”. Hay que contestar “4” en la casilla y “pinchar” de nuevo en publicar. Suponemos que este último proceso, que es un sistema de seguridad del servidor para evitar contestaciones de una máquina, es lo que no haces correctamente. Vuelve a probar y envíanos un comentario en esta misma entrada.

Con respecto a la camiseta de la UD Alzira, nos pondremos en contacto con Pepe Bosch, presidente del club, para que nos prepare una en tu próxima visita estas navidades. Seguro que lo hará.

También nos dices que, a veces, no se puede abrir nuestro portal. No sabemos a qué pueda ser debido. Probablemente sean los servidores mexicanos, ya que aquí no hay ningún problema nunca sobre este asunto. La tecnología, ya se sabe, no siempre es perfecta.

Así mismo, nos sugieres una toma de contacto personal cuando vengas. Estaremos encantados. Además, te propongo un “esmorsaret valencià” con el común amigo Rovira. Pregúntale a Alfonso y verás como sabe esto de que va. Son ya bastantes los almuerzos compartidos con él y, además, con tertulia de dos horas. Alfonso es ¡mucho Alfonso!

Con respecto a publicar un comentario para tu familia, tú mismo puedes hacerlo. Nuestro diario es un soporte para que pueda ser utilizado por todos los alzireños, tanto a nivel particular como colectivo. El Seis Doble no es nuestro, es de nuestros usuarios. Está hecho y pensado por y para ellos.

Y, por último, nos propones que hablemos con la alcaldesa para que te pueda recibir en una reunión. Cuando nos confirmes (con antelación) tu llegada, nos pondremos en contacto con alcaldía para facilitarte esa entrevista. Suponemos que Elena Bastidas, si se lo permite su agenda de compromisos, tendrá esa deferencia. Ya verás como sí.

Puedes preguntarte quien nos ha facilitado tu fotografía. ¿No lo adivinas? Ha sido el bueno de Alfonso Rovira que siempre pone a disposición de todos su espectacular archivo fotográfico. Esperamos sea de tu agrado. Gracias por seguirnos, te esperamos en Alzira.

CORREOS DE LOS USUARIOS __ EN MEMÒRIA DE KATI

CORREOS DE LOS USUARIOS __ EN MEMÒRIA DE KATI

Aquesta és la història de l’amor entre un xiquet i la seua gosseta que va ser al mateix temps amiga, confident i punt de suport

La història de la meua millor amiga, Kati, es remunta alguns anys arrere, exactament a Octubre del 2002 quan jo als meus huit anys volia un gos. Ma mare estava d’acord igual que el meu germà major i ma germaneta de tan sols dos anys, però mon pare no accedia que tinguérem un gosset entre nosaltres ja que abans vam tindre un Yorkshaire femella d’un any anomenada KATI que una vesprada quan  anàrem a la platja jo vaig presenciar amb els meus ulls lo cruel que la vida podia ser, ja que no mes obrir la porta del cotxe la meua gosseta va eixir d’un bot i es va posar a córrer d’un costat a un altre molt contenta, però s’acostà massa a la carretera i un cotxe li passà per damunt, jo era xicotet i no comprenia que estava morta, pensava que estava dormint i la movia perquè es despertara però en vore que no ho feia  vaig comprendre que no era un joc, si no que la meua  gosseta ja no estava amb nosaltres.

Aquesta cruel experiència va fer que mon pare es negara rotundament a tindre un altre gos, per que no volia passar una altra vegada per lo mateix. Amb el temps i  després de moltes supliques mon pare va cedir, però volia que la nova gosseta fóra igual que la primera que tinguérem, així que ens posàrem mans a l´obra i buscarem sense parar en caneres, Internet, anuncis, etc. però res de res.

Un dia ens  donaren una notícia que crec que ens canvià la vida a tota la família, la meua tia que tènia un Yorkshaire ens va dir que havia donat a llum un sòl cadell femella de preciós pelatge i de pura raça, així que la meua tia que sabia que estàvem buscant una gosseta d’aquestes mateixes característiques ens la va oferir i quan inclús no tènia els dos mesos la vam portar a la nostra casa.

Quan volguérem posar-li nom ningú no es posava d’acord, cada un deia un nom diferent, Yaqui, Nala, Luna, etc. però entre la discussió la meua germana de dos anys va dir en veu baixa, KATI, llavors tots vam callar i la meua germana va repetir, KATI, ma mare en sentir-ho va dir que era una forma d’honrar a la meua gosseta ja morta i entre tots  decidirem que d’ara en avant s’anomenaria “KATI”.

Aquest va ser el principi dels meus dies mes feliços, jo em vaig dir a mi mateix que a la nova KATI no li  passaria cap desgràcia, així que em vaig convertir en un pare obsessionat per la seguretat de la seua xiqueta, d’aquesta  forma va ser com jo vaig fer de KATI una germana, amiga i moltes mes coses per a mi, però a banda de tot açò era un gran punt de suport per als meus moments mes tristos, cada vegada que em marmolaven i  m’enfadava men anava a la meua habitació i m’asseia a plorar als peus del llit, en eixe moment vènia KATI, s’asseia al meu costat i es quedava observant-me amb una mirada trista com si em diguera “ vinga desfoga’t, compta’m el que et passa i després jugarem”, quan es posava així jo soltava un xicotet somriure i ella en vorem s’incorporava i es posava a moure la seua curteta cua ràpidament d’un costat a un altre, jo botava del llit i l’agarrava en braços mentre la besava i abraçava, era com si ella em transmetera la seua alegria i fera que jo sempre estiguera content.

Totes les nits es gitava als meus peus i s’adormia, al matí quan sonava el despertador ella era l’única que es despertava i anava d’habitació en habitació despertant-nos a tots, era en efecte la gosseta mes llesta del món.

A l’estiu li encantava la paraula “piscina”, així quan algú deia “nadem”, KATI era la primera a arribar a la piscina i es quedava allí lladrant perquè anàrem tots amb ella a nadar, era com una maquina de la felicitat només que ella a vegades també era molt tossuda, no li agradava el seu menjar i sempre se les apanyava per a menjar el mateix que jo. Tots els dissabtes sabia que menjaríem a casa la meua iaia, així que de bon matí es posava boja de contenta i anava amb la corretja en la boca darrere meu per que se la posara per a eixir a dinar, quan arribàvem no es deixava a ningú per saludar, als meus iaios, els meus tios, les meues cosines, saludava a tots, era la millor del món.

Un dia  portarem a casa un cadell de pastor alemany, una femella la qual no es portava molt bé amb KATI i es passaven el dia grunyint, KATI que pesava poc mes de 2 Kg. dominava la pastor alemany de mes de 10Kg., quan Murta, el pastor alemany, es portava malament o es passava de la ratlla, KATI li donava dos lladrucs i Murta acatxava el cap i deixava de fer el que estava fent sense replicar, era molt curiós i al mateix temps molt graciós.

Però les alegries no duren tota la vida i al poc de portar a Murta a casa passà la desgràcia. El meu germà i la meua germana van eixir de passeig amb les dos gossetes, jo vaig preferir quedar-me a casa veient la tele, que panoli vaig ser, als deu minuts que els meus germans isqueren de casa, sonà el telefonet i vaig anar a vore qui era, llavors en agarrar el telefonet el meu germà un poc nerviós em va dir que es posara ma mare, es van posar a parlar i igual que el meu germà, ma mare també es va posar nerviosa i a plorar, li preguntí que passava i ma mare em va dir “ Dani, han atropellat a KATI”, no puc descriure la ràbia i al mateix temps l´impotència i tristesa que vaig sentir en eixe moment, no podia parar de cridar i em preguntava perquè tènia que passar-me açò a mi.

Al moment ma mare em digué que encara continuava viva, molt greu però viva, vaig baixar corrent a vore com es trobava i la veritat és que només movia el cap, tènia mitja llengua fora i estava molt freda, la portarem al veterinari, era de nit i feia fred, així que la tapí amb una jaqueta.

La doctora no donava fe que passara la nit, cada vegada estava mes freda i es movia menys, la doctora ens va dir que faria falta un miracle per que aguantara tota la nit i a mi en va caure el món als peus, em vaig posar a plorar com si s’acabara el món i no era per a menys, m’incliní, l’abrací i la besí tot el que vaig poder mentre li deia una vegada i  una altra que encara no era la seua hora, la vaig omplir de les meues llàgrimes i quan la doctora volia donar-li una injecció per a sacrificar-la jo m´apartí i com si fóra un miracle KATI va traure forces d’on no havien, va obrir els ulls i intentà incorporar-se, era un miracle que encara estiguera viva, aleshores  comença a pujar-li la temperatura i la doctora va dir que s’havia quedat impactada per que KATI no hi haguera caigut en coma, així que ens dóna esperances, que potser poguera viure per a comptar-ho i cada minut era com una gran punxada en el meu cos.

Quan mon pare s’assabentà també es va posar a plorar i va dir que sense importar-li els diners que costara faria l’impossible perquè tornara a casa de nou amb tots nosaltres, i així ho va fer, la portà a la millor clínica de València on KATI quedà ingressada, jo no volia vore a la meua gosseta en aquell estat ja que seria un colp molt fort per a mi, així que optí per l’esperança que prompte tornaria a casa.

El doctor de la clínica telefonava tots els dies per a informar-nos dels progressos que KATI anava fent, així que jo esperava ansiós tots els dies l’eixida de l’institut per a assabentar-me de les evolucions de KATI, cada vegada  que eixia, ma mare m’esperava en el cotxe i quan la veia somriure sabia que tot anava bé, fins que un dia vaig eixir i tot se’m va vindre avall quan vaig vore que ma mare estava plorant, aleshores vaig saber que KATI no ho havia pogut superar desgraciada i injustament havia mort,  jo estava desolat i en pujar al cotxe li vaig dir a ma mare que l`arrancara,  ens dirigirem a casa de la meua tia, la qual ja s’havia assabentat de tot, no mes vorem m’abraça i ja no vaig poder contindre’m mes,  vaig trencar a plorar mentre la meua tia em consolava.

Vaig creure estar en un malson, era com perdre la meua vida i quedar-me sol davant del cruel món exterior, sense ningú que em recolzara, però aleshores ma mare i mon pare van ser el més gran suport per a mi  en aquestos moments ja que es desfogaven amb mi i jo amb ells.

Quan mon pare va portar a KATI de la clínica, ja sense vida embolicada en llençols blancs ens va dir que el millor seria que no la vérem així i que la recordàrem com la gosseta juganera i divertida que era i no com una gosseta sense vida embolicada en llençols. Tots estàvem d’acord, sobretot jo, però ma mare si que la volia vore inclús amb les advertències de mon pare, així que ens vam ficar a casa i ma mare va anar a la part posterior del cotxe on jeia el cos sense vida de la meua millor amiga, aguaití a la finestra per a vore la reacció de ma mare i no va ser molt encoratjadora ja que li notí com se li partia el cor en mil trossos en vore el cos de KATI, aleshores es posa a plorar i en vore ma mare així no vaig poder comprendre el perquè d’aquesta vida tan cruel i vaig cridar entre llàgrimes “perquè, perquè….?” Una vegada i una altra, mon pare m’abrasà entre els seus braços i intentava consolar-me encara que ell també estava destrossat.

Mon pare em va dir que l’ajudara a fer el forat en el qual jauria per a tota la vida el cos de la millor gosseta que puga haver-hi en el món. Quan ens vam posar a cavar el sol abrasador es va amagar i va començar a ploure sense núvols, com si el cel s’unira als meus plors, mon pare cavava i en el seu rostre no es podia diferenciar la pluja de les llàgrimes, tènia els ulls rojos i intentava no plorar però era tanta la pressió  que al final no es va poder contindre i esclatà, entre la pluja queien les seues llàgrimes i les de tota la meua família, en aqueix moment vaig comprendre la raó que va tindre en el seu moment en dir que no volia mes animals, però jo no em penedisc ja que aquesta gosseta em va donar  els sis millors anys de la meua vida. Després se´n anàrem a per ciment, per a fer-li una xicoteta placa a la seua memòria i posar-la en la seua tomba.

Mentre no estàvem amb KATI la pluja amainà però en tornar i posar a la meua gosseta en aquell clot la pluja va tornar i aquesta vegada amb major intensitat. Quan haguérem d’escriure alguna cosa a la seua memòria, eren tants els sentiments que ni en mil anys aconseguiria escriure-les totes, així que em vaig limitar a posar el seu nom, KATI; i dibuixar un cor representant l’amor que vaig arribar a sentir per ella.

Quan ja acabarem i intentarem relaxar-nos la pluja  tornà a parar i el  radiant sol es va posar en el punt mes alt, també recorde que aqueixa nit hi havia una estrela que destacava sobre totes les altres i que quan la mirava pareixia que es feia mes gran i parpellejava quan jo estava trist, com si em fera signes perquè estiguera content igual que feia  KATI quan plorava assegut als peus del meu llit.

Als pocs dies i en vore que jo no podia eixir d’aquell clot, ma mare es va trencar el cap per a trobar una nova KATI. Quan la va trobar i me la va donar, vaig saber que mai no ocuparia el lloc de la meua gosseta KATI, però si el cobriria un poc.

Ara la “nova” KATI i Murta són els meus dos grans suports. Així que ja veieu allò d´injusta que aquesta vida pot arribar a ser, però cal pensar que per molt que ens parega injust el destí ja està escrit i no es pot canviar, així que no val la pena posar-se a plorar per les coses ja passades. 

Aquesta és la història de l’amor entre un xiquet i la seua gosseta que va ser al mateix temps amiga, confident i punt de suport, KATI. 

Dani Dasí Fayos

CORREOS DE LOS USUARIOS __ UN LECTOR PROPONE EL “PIPIELEFÁN”

CORREOS DE LOS USUARIOS __ UN LECTOR PROPONE EL “PIPIELEFÁN”

Buenos días a todos. Acabo de leer la noticia que habéis publicado sobre las medidas que va a adoptar nuestro Ayuntamiento contra los dueños de los perros que caguen en la calle. No está mal que les cueste algún dinerito del bolsillo para ver si de una vez acabamos con esta porquería tan habitual en nuestras calles.

Yo les diría a todos los dueños de perros que las calles están para que andemos los transeúntes y que a sus mascotas lo que deben hacer es enseñarlas a que caguen en casa. Los perros aprenderían a hacerlo en un lugar determinado de su hogar, seguro que sí. Es más cómodo sacarlos a la calle y ¡ñas, coca!

En Alzira, así como en otras ciudades, han tenido que poner “Pipicanes”, todo un gasto innecesario si los dueños de los perros educaran a éstos a que el pipi y la caca los hicieran en su casa.

¿Por qué se han tenido que poner estas zonas llamadas “Pipicanes”? Me pregunto lo siguiente: ¿si yo tuviera un elefante, y lo sacara a cagar a la calle, tendría derecho a que me hicieran un “Pipielefán”?

Más respeto a los ciudadanos por parte de los dueños de los perros. Estos animalitos no merecen la antipatía social, pero sí sus amos. Es muy desagradable ir paseando y ver como un perro está haciendo esfuerzos para soltar una “pasterà”. Como también es muy desagradable ir andando y pisar una.

Con la foto que adjunto a mi mensaje le doy una idea a Elena Bastidas para que nuestra ciudad sea un referente en los “Pipielefán”. Íbamos a ser noticia mundial y siempre es bueno que se hable de alguien, aunque sea mal.

Perdón a quien mi ironía haya molestado. No ha sido mi intención. Un saludo y palabras de ánimo a los de El Seis Doble, lo veo como un medio de comunicación diferente y participativo.

CORREOS DE LOS USUARIOS __ AVISO: CIRCULA UN VIRÚS INFORMÁTICO CON EL MENSAJE “INVITACIÓN”

CORREOS DE LOS USUARIOS __ AVISO: CIRCULA UN VIRÚS INFORMÁTICO CON EL MENSAJE “INVITACIÓN”

 POR FAVOR, HAZ CIRCULAR ESTE AVISO A TUS AMISTADES, FAMILIA, CONTACTOS…

    
En los próximos días debes estar atent@; no abras ningún mensaje con un archivo anexo llamado  “Invitación”, independientemente de quien te lo envíe. Es un virus que abre una antorcha olímpica que quema todo el disco  duro C del ordenador. Este virus vendrá de una persona conocida que te tenía en su lista de direcciones. Es por eso que debes enviar este mensaje a todos tus contactos.

Es preferible recibir 25 veces este correo que recibir el virus y abrirlo. Si recibes el mensaje llamado “Invitación”, aunque sea enviado por un amigo, no lo abras y apaga tu máquina inmediatamente. Es el peor virus anunciado por CNN.  Un nuevo virus ha sido descubierto recientemente que ha sido clasificado por Microsoft como el virus mas destructivo que haya existido. Este virus fue descubierto ayer por la tarde por Mc Afee. Y no hay arreglo aun para esta clase de virus. Este virus destruye simplemente el Sector Zero del Disco Duro, donde la información vital de su función es guardada.  

ENVIA ESTE MENSAJE POR E-MAIL A QUIENES CONOZCAS. RECUERDA: SI LO ENVIAS A ELLOS, NOS BENEFICIAS A TODOS.

 

José María

CORREOS DE LOS USUARIOS __ EL CUMPLEAÑOS DE CHIPPER

CORREOS DE LOS USUARIOS __ EL CUMPLEAÑOS DE CHIPPER

Hola falleros de Camí Nou:

En Las Provincias y en el Levante aparecen noticias sobre los martes en la casa de la cultura. Esta semana tenemos que apoyar más que nunca a Chipper.

El día 6 es su cumpleaños y esta semana lo esta pasando mal. Cumpleaños de Chipper con la canción que le han dado.

Gracias por vuestro apoyo. Un saludo.

Antonia Pau

CORREOS DE LOS USUARIOS __ PERDIDA DE MÓVIL EN LA MURTA

CORREOS DE LOS USUARIOS __ PERDIDA DE MÓVIL EN LA MURTA

 Me gustaría saber si hay algún modo de conocer el teléfono de la caseta de control de La Murta. El sábado 26 fuimos dando un paseo y perdí el móvil, un Nokia en una funda negra; me gustaría recuperarlo sobre todo la tarjeta, por los teléfonos.

Si existe alguna posibilidad de preguntar si alguien lo ha devuelto agradecería que me lo comunicaran.

Gracias.

Ximo

CORREOS DE LOS USUARIOS __ SOLICITA CLASES DE CASTELLANO

CORREOS DE LOS USUARIOS __ SOLICITA CLASES DE CASTELLANO

Hola. Soy Martina de la República Checa. Hablo mal el castellano y quiero saber más sobre esta lengua. En el Ayuntamiento de Alzira me han informado que en la Cruz Roja de esta ciudad dan cursos de castellano.

¿Es verdad?

¿Dónde puedo ir para aprender más castellano?

¿Alguien me puede ayudar y decir dónde puedo informarme sobre cursos?

Por favor, dejen mensaje en comentarios. Gracias por ayudarme. 

Martina